Wednesday, January 20, 2010

Breast Pump and Milk Storage

requested from mommy to be, Ajied.
nak cari idea for breast pump and storage.

ni dia...pandangan kotak depan...

aku pakai avent. kenapa avent? sbb responses from kengkawan. dari 5 bintang, diorang bagi 4.
kebetulan around our budget. rasanya RM600++. kalau nak yang 5 bintang bole cuba madela. tapi harga pun 5 bintang la jugak.

tepi... ada instruction kat situ.. sila besarkan image kalau nk tgk.

yang ni, electric pump.. kalau nak pump manually pun bole. tp aku macam tak kose nak pump2 tangan ni ye. kau tau aku mmg pemalas.

ni isi antara dalam kotak, ada sekali ngan botol. tp botol tak cuci lagi so aku malas nak snap.
for electric pump ada 2 jenis, satu charge direct ke soket. satu lagi pakai battery. aku penah je duduk diam2 dalam kete, pump susu sbb dada sakit. masa tu bersyukur la sgt sbb ada yang jenis battery ni. kalau tak sure aku terkial-kial mcm ulat nk pump susu dalam kete. kenapa aku pump dalam kete? sbb aku kan keje sales, so kadang2 tak sempat aku nk cari proper place. kalau tak, surau mana2 mmg jadi target aku nk buat keje pengepam ni.

ni.. tempat nk letak susu. harga area RM60++. so masa nak pump pasang kan je storage ni kat pump. macam pix kat bawah ni.

then kalau nk susu kan baby, bole pasang ke terus puting kat storage tu. sila refer pix atas.

ok ajied? kalau aku ada masa, nanti aku blog pasal beg and tempat nak simpan susu masa kalau kita pump susu kat opis atau kat luar.

0 comments: